real girls aren't perfect. perfect girls aren't real.

har funderat en del på det här med tjejtidningar, (t.ex. frida, veckorevyn) och hur jävla mycket de påverkar unga tjejer. negativt. fantastiska lady dahmer skrev ett inlägg om det idag och det var så spot on. hela tiden försöker dessa tidningar hävda att de vill öka tjejernas självkänsla och självförtroende, få de att tro på sig själva, inte känna vikthets, osv. sen gör de precis tvärtom.

överallt i sådana tidningar finns reportage om vad killar tycker om saker på tjejer som kläder, trender, osv. de ska då betygsätta dessa sakerna också står det typ "killarnas favoriter!" jag läste senaste veckorevyn för några timmar sedan (som jag har fått hem trots att jag inte ska få dem och nu vill de att jag ska betala? eh). där skulle några killar betygsätta olika tjejparfymer och de sa typ "så här ska tjejer lukta!". sedan läser osäkra, lättpåverkade tjejer detta och känner sig missnöjda med sig själva. de tänker "klär jag mig såhär, eller har jag denna parfymen kommer killar gilla mig". vilket såklart är så sorgligt, för det är inte sant någonstans.

och sen det med vikt. att nämna någon gång ibland att "tjejer är vackra oavsett storlek!" eller "vi hyllar size hero!" hjälper inte. de måste bevisa att de tycker så, genom att inte bara ha pinnsmala tjejer i modereportagen, utan växla lite ibland och ha större tjejer. med putande magar och lår som går ihop. för så ser de flesta tjejer ut, tro det eller ej.

jag blir så trött. ska bojkotta alla dessa tidningar nu och läsa tidningar som är bra för mig. vill tipsa om egoboost, blondinbellas tidning. jag läste nr 3 i helgen och den var toppen, ingen retuschering och inget bullshit. istället bra saker som kan hjälpa tjejer.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Tarí

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort